miercuri, 29 februarie 2012

Cu mocanita la Moldovita

/click pe imagine pentru galerie/


CFF Moldovita este functionala si nu numai pentru trenurile sezoniere organizate pentru turistii ce viziteaza regiunea istorica, ci asa cum ne dorim ca pasionati de mocanite. 



Dupa mai multi ani de reconstructie linia care pleaca din depou a fost unita cu partea de sus, prin aceasta legandu-se feroviar localitatile Moldovita si Argel. Dupa anii '90 linia fusese intrerupta de catre transportatorii de lemn cu camioane pentru a nu avea concurenta din partea trenului. De cativa ani buni CFI Criscior face lobby, pe de o parte, si lucreaza la reconstructia liniei, pe de alta parte, pentru ca CFF Moldovita sa redevina la forma din anii '70, apogeul cailor ferate forestiere din punct de vedere al lungimilor pe care le aveau.
Din 2011 linia a fost completata si acum se poate ajunge din nou la Argel cu mocanita. Inca de anul trecut ne-am bucurat sa aflam acest lucru si acum ne-am gandit sa profitam de ocazia foto-tur-ului de iarna de la Viseu ca sa dam o fuga pana la Moldovita. Zapada insa ne-a facut drumul mai greu iar cum in Moldovita ningea de duminica, miercuri se faceau inca eforturi mari pentru deszapezire. Cu toate ca am plecat cu trenul mai tarziu dacat de obicei echipa de interventie nu facea fata sa curete linia, mai ales in unele locuri unde zapada cazuse pe linie si de pe sosea.
In acest fel, si datorita muncii depuse de dl. Hocevar si echipa sa, am avut parte de un tren cu totul special. Locomotiva 762-209 (Krauss Munchen 1917) era prea mica pentru atata zapada, dar cu toate acestea a reusit sa ne duca 5 km pana unde stratul de omat atingea aproximativ 30 cm. De aici inaintarea era practic imposibila. Ma intreb cum ar fi reusit sa faca fata 763-193 daca ar mai fi fost la Moldovita si daca ar fi fost folosita pe asa o zapada. Cert este ca 762-209 a facut deliciul participantilor prin patinarile repetate si viteza pe care a prins-o pe alocuri pentru a putea sa treaca prin zapada.
Dupa primii kilometri grupul nu a mai fost nevoit sa mearga in tren pentru ca si pe jos puteam sa depasim trenul in timp ce echipa muncea la deszapezire. Si a fost o munca destul de grea asa cum puteti sa vedeti in secventele din filmul de mai jos si, ningea in continuare...

======================================
Foto & video (c) Daniel Secarescu | Mocanita

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu